tisdag 15 maj 2012

Namnlös

Fantasin räckte in till för att komma på vad jag ska döpa detta till. Det är iallafall en oasiskloss från början, sen tog jag en plastpåse (för att inte vattnet ska rinna ut) och la den i och tejpade på halva sen klippte jag bort plasten så det inte ska synas. Jag täckte oasisen sedan med två aspedistrablad, fuskade med två nålar för att hålla ihop det. Sedan lindade jag fin tråd runt som ni ser på bilden. Jag fick syn på det där söta lilla bladet som jag inte vet vad det heter, jag valde det först, sedan valde jag kallorna sedan tog det stopp på fantasi. Så jag funderade ett tag. Bladet är opakt och stort, kallorna är opaka och maffiga, och oasisklossen också, så om jag skulle sätta till mer blommor måste det vara något lätt, helst transparant, och det funkar inte så bra att täcka oasis med så jag tänkte att jag tar ett ljus och lite fina stenar så va det klart sen. Det blev jättegulligt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar