onsdag 23 maj 2012

KRANSAR


Begravnings kransar.
Vi har gjort begravnings kransar i dag :)
Jag gjorde 5 st olicka. Men tog bara kort på 3.
Det var ett roligt arbete. det var lätt nästa hela tiden.
Det svåraste var när man skulle buta stickmassa.

I denn här har jag använt Gerbmini, Isis och limonium.
Jag valde blommor efter färgen. Jag tyckte det skulle bli fint i hopp.
Valde den lila Irisen och den Gula gerbminin för att det är5 kompliments färgerna.
Och dom är finn till samans.
Sen valde jag limoniumen för att det var en annan sårts lila och det är bra utfylnds matrial.
Det var min andra så den blev väll inte jäte fin men den blev bra.
Mitt istick varbra och propotjonerna med.
det blev lite tomt på vissa ställen.




 I denna dekoratjon har jag använd Nejlikor, Löjtnans hjärtan och Krysantemum.
Färgem ärfin i hopp för att den är röd i valör ohc gul.
Det var lättare med denn här en den förra.
Jag tyckte det blev lite rörigt men blrv nöjd endå.
det var bra i stick och den höll propotjonerna.
Den blev litte bollig tycker jag.


Den här var min näst sista.
Den blev bra tyckeer jag :).
Denna gången valde jag färger efter att jag såg Malin som använde dom färgerna.
Den ser rörig ut på bild men såg inte licka rörig ut i värklig heten.
Det var den dom 2 sista som gick lättas.
Mina propotjoner var bra i sticket bra.
så jag var nöjd

Dagen var lungn och och varmt :)
och tycker att det är arbetet var roligt jag vill gärna gör asamma sak fler gånger.
fast med en utväcklad ide.
:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar