tisdag 15 maj 2012

Formarbete

Idag har vi övat på formarbeten. Alla i klassen fick varsit litet oasishjärta. Man fick välja färg & material själv. Emma gav oss lite tips innan vi började, typ som att inte sätta en stor bullig blomma längst ner i hjärtat, man får tänka på vart man ska placera materialet för att det är viktigt att få till en tydlig form! Jag valde rosen Belle först av alla blommor, sedan bestämde jag mig för att gå i ljusa & rosa färger. Vita, samt gammelrosa prärieklockor, ceriserosa rosor, nejlikor i olika rosa färger. Bladen som jag har i är två olika Ruskus.
Mitt arbete har en symmetrisk yttre form men en asymmetrisk placering av material. Det gick väl bra att göra det är, när jag va halvklar tyckte jag att den yttre formen såg ut som en köttbulle men jag stoppade i lite mera blommor så blev det en hjärtform tillslut.
Jag blev faktiskt ganska nöjd! Den är mycket finare i verkligheten än på bilden!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar