onsdag 23 maj 2012

Begravningskrans



Här har jag börjat att täcka, jag täckte lite mer än på bilden. Det är bra om man täcker nästan hela stickmassan från början, fast ändå använda lite material. typ 10 små Cypress räcker att täcka ovansidan med. Det blir svårt att täcka stickmassan i efterhand. Risken finns att blommor går av och det tar massa tid och tålamod... 

                                          Så här blev min första krans, jag har gått ner lite för långt med riddarsporren, det gjorde jag även på min andra krans (proportionerna alltså). Jag har jobbat i komplement-färger. Jag gillar inte dom 2 gula Germinisarna. Dom sitter där  helt själva som två ögon typ. Dom bytte jag ut mot orangea Germinisar på krans nr 2. Jag hade ingen speciell idé när jag gjorde kransen. Jag tog färger som jag tyckte va fina ihop. Det gick bra i teknik och så för mig. Jag är inte så nöjd över någon av mina kransar faktiskt. Tekniken är jag nöjd med, den va bra men utseendet va inte så bra.. tycker jag.  Men jag tycker alla i klassen gjorde riktigt bra ifrån sig. Dom blev jättefina, speciellt för att vara första gången!
 Här har vi några av klassens kransar, Jennies, min (lite sne) Isabelles & Simones.


 Här är min andra krans, jag använde inge limonium i den här, jag bytte mot riddarsporre så att det blir ett förbindelseled. Eftersom att allt material va rakt så satt jag i trollhassel för att bryta det. Fint kontrast. Det gick bra den här gången också. Nita (lärare) kollade så att sticktekniken var bra och blommorna satt hårt. Förutom några små riddarsporrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar