onsdag 23 maj 2012

En varm sommardag


Det här är min andra dekoration som jag gjorde med samma material som igår. Det gick bra och det är verkligen roligt att göra krans. Jag tycker att man får en känsla av sommar värme av den här dekorationen. Den violetta riddarsporren är somrig och den orange färgen likaså. 
Det som jag missade på var att den var lite för tung däruppe och lite tunn utmed kransen. Jag skulle tänka på att sätta något mer material som fyller ut nertill så att man får ut formen också. Man måste tänka på att ha en bra stick teknik och täcka ordentligt. För att man ska få en röd tråd och en helhet i arbetet ska man ha ett förbindelseled med materialet .
Min tredje dekoration fick jag ingen bedömning på så jag vet ej om den blev så bra. Själv tyckte jag att den blev sämre än de två första. För det första så blev den för rörig, formen vet jag inte om jag följer riktigt. Materialet var svårare att jobba med tycker jag eftersom irisen inte har en sådan tydlig riktning och germinin ser ut som ögon som tittar på en . Jag var dessutom trött och det var så varmt på eftermiddagen. Men om man inte gör fel så vet man inte till nästa gång vad det är man ska undvika, så nu har jag lärt mig av mina misstag iallafall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar