tisdag 24 april 2012

Klasformad brudbukett

   Brudens klänning och hon ville ha mycket olika blommor i sin brudbukett. 




 Då tänkte jag på en sommaräng med mycket blommor, ungefär såhär: 

                                 


    Resultatet blev såhär:                                

 


Det var en bukett som jag fick kämpa lite med. Efter ett tag så lyckades jag få till formen och blommorna fäste som dom skulle. För att inte brudbuketten skulle bli så rörig så använde jag mer passivt material rosor och nejlikor, sen använde jag mindre aktivt material som tikki, limonium, asclepias och täckte med grönt.

För ett bra resultat så behöver man ha en genomtänkt plan och det gör att man får mer tid till att jobba med brudbukett.
Jag fick lära mig mycket genom att ändra och göra om buketten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar