onsdag 25 april 2012

ELD
 Vilt & Vackert
Min klassformade bruddekoration är i grannklang med dominans i orange, den går också i röd valör. Dekorationen är mellan stor och ganska luftig så den passar bäst till någon som är ca 1,70 cm lång och inte pin smal, så den passar mig ganska bra. jag valde att jobba med rosor i olika former och färger, stora och små, toppiga och platta. jag tänkte mig att Limoniumen är som gnistorna som flyger ut från elden men det såg inge bra ut och då testade jag att sätta i lite Tiki och då blev det genast mycket bättre. Som grönt använde jag mig utav rosblad från stjälken,jag älskar den mörkgröna färgen men jag rekommenderar inte att jobba med rosblad de är väldigt svåra att få så att de sitter kvar på sin plats. Jag hade lite problem med instickningen och täckningen, det är en väldigt liten Oasis boll att jobba med så det händer ganska ofta att stjälkarna krockar i mitten, om detta händer allt för många gånger måste man byta Oasis och börja om, vilket inte är så roligt! Jag blev väldigt nöjd med resultatet även om jag verkligen inte gillar orange eller gult så gillar jag den verkligen, men inte tillräckligt för att jag själv skulle vilja ha den på mitt bröllop. Eftersom buketten är ganska stor och aktiv passar den bäst till en lite enklare brudklänning. vi gjorde också ett corsage till brudgummen. jag valde samma gul/orange ros som i bruddekorationen, jag ville göra den så "manlig" som möjligt så jag använde inte några småblommor eller pärlor. jag använde några rosblad och lite Tiki sedan snurrade jag en röd tråd runt stjälken och avslutade med en lite orange pärla, det röda snöret tog upp det röda rosorna i bruddekorationen och dekorationens handtag som har ett rött band virat runt sig. 


Bruddekorationen: 1 960kr
Corsaget: 30kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar