torsdag 23 augusti 2012

Första skoldagen

Första skoldagen idag. Vi har gjort en strutformad luftig bukett och en rund luftig bukett. Det va lite knepigt att få till den strutformade. Nejlikorna som jag valt var böjda en bit uppe så dom pekade åt alla möjliga håll och kanter.. Annars hade det nog inte varit så knepigt, den runda var ganska lätt att få till. Jag tycker det är viktigt att man tränar på buketter lite då och då, en gång i veckan kanske för att hålla det vid liv. Även om vi har två veckor där vi ska lära oss brudbuketter så tycket jag man borde ta en halvtimme på någon av dagarna och göra en bukett. ELLER så tar man eget ansvar och gör det under lunchen istället för att sitta å blippa på alla teknikprylar vi har nu för tiden. Det vore ju det bästa!! :) 

Iallafall då så har skoldagen gått bra, jag vill komma igång nu och göra saker! Känns som jag har väldigt lite tid att lära mig.. Först nu ska vi planera inför kulturnatta och sen någon gymnasiemässa och sen praktik.. VAD SKA JAG KUNNA FÖRMEDLA PÅ PRAKTIKEN? när vi inte får repetera begravning eller något så känner jag mig väldigt nervös. Sen är det ju vinter-vår och då brukar man va så trött så då tar man väl knappt in någon lära.. Det känns lite nervöst. Hoppas det blir bra, annars åker jag dit på måndag efter idrotten och tränar själv så att jag är beredd iallafall!! :) 

Jag vill komma igång med tio krukväxter och tio snittblommor nu, att vi har det som läxa varje vecka. Och komma igång och göra arrangemang med blommor! Höstens färger är mina favoritfärger så jag längtar verkligen att få göra kransar, begravning ALLT! 
Hittat VÄRLDENS finaste ros på skolan idag. Hittar den inte på internet. Måste ta reda på vad den heter imorn!! och fotografera den... 

foto idathomsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar