onsdag 16 november 2011

Praktiskt kunskapstest

Idag så har vi haft ett  praktiskt kunskapstest. Vi har gjort en luftig rundbunden radiell bukett. Vi skulle tänka på färg, form, mellanstick och 90 gradig bladmanschett. 
Jag valde färger i 3 klang. Det blev violett, gul och orange. 
Jag var inte riktigt på topp idag jag kände mig lite trött och hade ont i huvudet. Så det tog den tid det tog. Men tillslut så blev det en bukett jag blev nöjd med. Men det var efter att jag gjort om den ett antal gånger. Ena gången så blev den för hög och stor. Den andra gången blev inte formen som jag ville. Jag tror att jag valde för mycket material, och det materialet hade rätt så tjocka stjälkar också. Det måste jag tänka på till nästa gång att begränsa antalet blommor.                                               Man fick lite ont i handen av att hålla den stora buketten  så länge. Men vad gör det....Det känns inte  mer nu iallafall. 


Sedan så fick vi ta hem den bukett vi hade gjort. Alla hade verkligen gjort fina buketter. 

1 kommentar: