tisdag 29 november 2011

Jul Pyssel

Efter det goda fikat började vi jul pyssla. Emma satte på en jul skiva och vi kunnde verkligen känna julkänslan! Hur gjorde vi:
  • Vi satte tjocka ståltrådar runt ett valfri blockljus.
  • Vi snurrade buljong tråd mellan ståltrådarna i ett spindelnät mönster.
  • Sedan satte vi mossa på "spindelnätet" och snurrade vi fast mossan med mer buljongtråd.
  • Efter det dekorerar men det efter egen smak.












Så här blev mitt ljus. Jag valde jordiga/ naturliga matrial men jag ville ha något som gav en jul känsla så jag limade fast några röda pärlor. De röda pärlorna är blanka och släta vilket ger en lite lyxig känsla gämfört med grenarna och frö hållarna som ger mer en jordig känsla. Jag blev väldigt nöjd med resultatet och jag hade väldigt roligt att göra den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar