lördag 19 november 2011

Chabby chic

Halloj, i Onsdags hade vi kunskapstest. Vi fick fyra olika uppgifter vi skulle göra, vi hann dock bara en var. Alla gjorde varsin bukett. Den rundbundna buketten skulle ha :
  • Stadga & Balans, dvs bindstället skall vara bra
  • Rund fin yttre form, proportioner 2/3:1/3
  • Vara Luftig
  • Spiralteknik
Jag vet inte hur det gick för dom andra men för mig gick det bra! Om man ville ha högre betyg skulle man även göra färganalys på sitt arbete. Vi har jobbat med färglära så vi måste ju få visa vad vi kan! Det gjorde jag också!

Min bukett består av 17 rosa rosor, 1 prydnaskål (Russica) & några eucalyptus. Manschetten består av salall.
Jag blev inspirerad av stilen Chabby chic så jag ville göra en bukett så var i den stilen. jag lyckades ganska bra. Hade jag haft andra blommor att välja mellan hade det kunna blivit finare! Det tog mig hela förmiddagen att få en bra yttre form! Efter lunchen fixade jag det! Vi har inte gjort buketter på länge så det var svårt.
Här är färgerna jag använde mig av:


1 kommentar:

  1. Utmärkt reflektion Ida! Vilket vackert bildcollage i samma färger som i din bukett. Mycket bra! /Emma

    SvaraRadera