söndag 18 december 2011

Måndagens och onsdagens arbete... Order och orderutförande

Vi fick ett papper med olika bilder och dekorationer på. Vi skulle välja att göra en dekoration eller bukett till att börja med. Våran uppgift var att göra så lik buketten som möjligt. Vi skulle låsas att man hade fått en beställning och försöka få fram känslan och priset skulle vara desamma som det stod på ordern. 
Här är två av mina arbeten. 
Romantik med choklad
För att få till formen är det viktigt att tänka på att man måste börja med grönt och använda mycket mellanstick Just för att få mycket luft i buketten och mellan blommorna. Som mina lärare brukar säga: "Luft är gratis". Det var lite svårt att få till den här buketten, för man fick inte använda fler blommor än vad det var på bilden. Men till slut så fick jag till det. 

Den höga radiella dekorationen gjorde jag tre gånger. Först så blev det så att proportionerna inte stämde, krukan var för liten för att kunna bära upp höjden. Sedan så kortade jag av materialet och satt i samma kruka med då blev det för kompakt. Så då drog jag och min lärare slutsatsen om att den krukan inte alls var så bra att använda sig utav till den dekorationen. Då valde jag en högre kruka och då blev den riktigt fin. Jag blev riktigt nöjd.  
Strictly bussiness

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar