måndag 12 december 2011

Lite arbeten....

Det var ett tag sedan jag gjorde den här men vill gärna visa lite arbeten som vi har gjort. Det här är en hög, radiell dekoration i stickmassa. Jag valde solrosor och "hirsch" det är den som ser ut om ax, de lila veronicorna ska föreställa lavendel, så jag tycker att den förmedlar en känsla av  Frankrike. Jag har arbetat i violett, gult och röd/orange. Alltså i treklang. Det gick jätte bra att utföra och jag blev verkligen nöjd. 








Förra veckan så fick vi i uppgift att välja en klänning och brud för att hämta inspiration till bruddekoration.              Vi skulle : klä in handtaget, täcka med grönt, arbeta symmetriskt och i färg.                                                    Den klänningen som jag valde var vit men skiftade i olika  färger, lite ljust rosa, gul, violett. Så jag valde att ta upp färgerna i klänningen och de tillsammans kändes som en soluppgång eller solnedgång i ett vinterlandskap.  Detaljerna på klänningen glittrade så som snö gör.
 Den violetta och rosa/violetta färgen är himlen. Det gula i valör är solen när den nyss gått upp som går till att bli allt starkare. Om man tittar närmare på de violetta blommorna så ser man att de har vita prickar på sig som ser ut som snö eller frost. Så den här dekorationen kan passa till ett tidigt vinter bröllop. 
Det var en riktigt rolig uppgift. Jag blev riktigt nöjd med resultatet.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar