måndag 10 september 2012

Hög asymmetrisk begravningsdekoration

Här är en begravningsdekoration som jag gjorde i torsdags. Alla i klassen tränade på det och det gick bra. Vi jobbade med den stora oasisen. Den är dubbelt så stor som den vanliga vi brukar jobba med. Det är lite skillnad men båda går bra att jobba med.
Så man börjar med att täcka oasisen, sedan väljer man blommor. Jag täckte inte oasisen tillräckligt så jag fick stå och göra det på slutet, tar 20 min och tålamodet sticker direkt..
Jag valde blommor efter färgerna, ljusa rosor och germinis sen mörka gladiolus. Det har varit dåligt med blommor den här veckan, det är en stor utmaning för mig att jobba med material jag inte gillar.. Men dessa blommor funkar bra för mig så jag valde dom!

Vi har börjat prata om linjer och använder det i våra arbeten nu. Det tycker jag är jättekul.
Jag blev ganska nöjd, kan inte sätta fingret på det men något är fel. Men vi får träna mer. Det blir bättre och bättre varje gång man tränar iallafall..

Ett fel att jag kunde kommit ner med mörk material så att inte arbtet blir som två delar, ljust nere och mörkt uppe. Jag såg inte det när jag var klar med arbetet men nu några dagar senare ser jag det.
Germinin uppe kanske skulle ha en lite finare placering. Det ser knöligt ut..
Min teknik var bra, blommorna satt där dom skulle,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar